Huurvragen

U heeft gezocht op , hieronder ziet u de resultaten.
Nieuwsbrieven Toon antwoord Verberg antwoord

Voor de verschillende uitgaven van het Vijverblad kunt u klikken op onderstaande link:

https://www.hsbdevijverhof.nl/downloads/nieuwsbrief

Nieuwsbrieven "Kleine Nieuwsbrief"

Juli 2021

November 2020

Augustus 2020

Juli 2020

Juni 2020

Mei 2020

Februari 2020

Handige telefoonnummers en tips Toon antwoord Verberg antwoord

De Vijverhof

Voor algemene informatie en technische klachten kunt u de receptie bereiken op 010-4503755.

Voor vragen over wonen, ideeën en klachten kunt u doorvragen naar de woonconsulent.

Voor vragen over activiteiten en welzijn kunt u doorvragen naar de teamleider Welzijn.

Voor vragen over Thuiszorg kunt u doorvragen naar de teamleider Thuiszorg.

Voor vragen over Tafeltje Dekje kunt u doorvragen naar de medewerkers van Tafeltje Dekje.

Voor vragen over huishouding via de Wmo kunt u doorvragen naar de teamleider Non-Food.

 

Aanpassingen in de woning (Wmo)

Heeft u beperkingen waardoor u zich moeilijk kunt verplaatsen in uw woning? De Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) biedt diverse mogelijkheden om uw woning aan te passen. U kunt een aanvraag indienen bij het Wmo-loket van de gemeente Capelle aan den IJssel. Als de gemeente u een Wmo-voorziening toekent, dan kan de gemeente ook regelen dat die voorziening wordt aangebracht. De gemeente voert de aanpassing pas uit nadat wij toestemming hebben gegeven. Als uw huurperiode eindigt, moet u – vóór oplevering van de woning – alle aanpassingen hebben verwijderd. Voor overige aanpassingen in de woning moet u overigens ook altijd schriftelijke toestemming hebben van de Vijverhof.

 

Activiteiten

Klik hier om naar de nieuwsbrieven op de website van HSB de Vijverhof te gaan. Hierin staat het programma. Voor meer vragen over activiteiten en welzijn kunt u de receptie bellen en vervolgens doorvragen naar de teamleider Welzijn.

 

Afval en Grof vuil

Afval en Grof vuil (gewijzigd per 01-01-2018)

Het is verboden om grof vuil bij de vuilcontainers plaatsen.

Grofvuil dient te worden aangemeld via internet www.irado.nl of telefoon 010-2621000.

Eenmaal aangemeld mag het voor de Tuinfluiter, Roodborst, Vijverhof en Groenling bij onze perscontainer worden geplaatst. Niet bij de Roodborst i.v.m. Hospice.

Dit moet wel gemeld worden bij het maken van de grofvuil afspraak.

Locatie: Perscontainer binnenterrein Vijverhof ingang Steenloperstraat.

Voor de Merel, Nachtegaal en Lijster etc. blijft de ophaallocatie ongewijzigd.

 

Afval dient u in de vuilcontainers te plaatsen. Dit geldt voor iedereen in elk complex.

De afvalcontainers worden elke maandag en donderdag buiten gezet en door de gemeente geleegd. De oudpapiercontainers worden elke dinsdag (complex Groenling) en elke donderdag (alle complexen)  buiten gezet en door de gemeente geleegd.

Elke donderdag glascontainers buiten gezet en door de gemeente geleegd.

Voor het parkeerterrein van de Tuinfluiter, Groenling, Roodborst en Steenloper staan ondergrondse containers voor glas en papier. PMD (plastic, blik etc) mag niet meer aan de latarenpalen worden gehangen! Dit mag gewoon in de restafval container.

 

Bewonerscommissie

Heeft u een vraag voor de bewonerscommissie? Een idee waardoor het wonen bij De Vijverhof nog prettiger wordt? Of een probleem waarvoor u een oplossing zoekt? De bewonerscommissie helpt u graag!

 

Energieleveranciers

Water: Evides (www.evides.nl of bel 0900 0787). Energie: Vrije keuze (bijv. Eneco, Vattenfall, Greenchoice of Essent). Tv/Radio/Internet: Vrije keuze (bijv. KPN of Ziggo). 

Fietsen

Heeft u een fiets? Dan kunt u een fietslabel opvragen bij de receptie. Vervolgens kunt u het fietslabel onder uw zadel aanbrengen en kunt u de fiets in de algemene fietsenstallingen plaatsen. Alle fietsen die niet gelabeld zijn, zullen wij aanmerken als “fietswrak”. Deze slaan wij tijdelijk apart op en zullen op een later tijdstip definitief worden afgevoerd. 

 

Mededelingenborden

U vindt informatie op de mededelingenborden (maar ook op www.wonenindevijverhof.nl). U mag niet zomaar informatie van deze borden afhalen of op deze borden ophangen.

Het ophangen van aankondigingen en/of reclame op onze mededelingenborden en andere plaatsen in alle complexen zonder toestemming van de Vijverhof wordt niet gewaardeerd.

 

Parkeren

Heeft u een auto? Dan kunt u mogelijkheden voor parkeren bespreken met de huismeester.

 

Veiligheid

Kijk eerst wie er voor de deur staat. Doe NOOIT zomaar open en geef nooit uw bankpas en/of pincode af. Vraag wie de persoon is en wat deze komt doen en vraag eventueel om legitimatie. Ga niet in op “zielige” praatjes! Als u het niet vertrouwt, bel ons en/of de politie.

 

Vragen inzake Technische zaken/storingen (buiten kantooruren)

Als huurder kunt u technische problemen – zoals lekkende kranen of een verstopte afvoer – gewoon bij de receptie van De Vijverhof melden. U kunt de receptie ook telefonisch bereiken op 010-4503755. “Buiten kantoortijd” (bij storing aan een installatie, lift of een bouwkundig mankement) kunt u ook De Vijverhof telefonisch bereiken op 010-4503755.

U krijgt dan een keuze menu te horen en kiest u voor het doorgeven van een storing altijd voor optie 2. U wordt dan doorgeschakeld naar firma “Bakker Arkel”. Storingen die tot de eerstvolgende werkdag kunnen wachten en toch bij Bakker Arkel worden gemeld, worden genoteerd en bij aanvang van de eerst volgende werkdag doorgegeven aan de Vijverhof waarna de technische dienst deze melding verder oppakt.

 

Vragen inzake overige ideeën en problemen

Voor sociaal georiënteerde problemen en voor alle andere vragen kunt u contact opnemen met woonconsulent Rémon Olsman. Hij is te bereiken via 010-4503755. Als u wilt, kunt u een persoonlijke afspraak met hem maken om uw vraag of probleem te bespreken. 

 

Woon-zorgcentrum HSB de Vijverhof

Klik hier om naar de website van HSB de Vijverhof te gaan.

 

www.alleszelf.nl

Voor welzijnsproducten en allerlei andere zaken regelt u het snel op www.alleszelf.nl!

Servicekosten Toon antwoord Verberg antwoord

Servicekosten zijn kosten die bovenop de kale huur van een woning komen. Huurders betalen maandelijks een voorschot voor de servicekosten. Eén keer per jaar worden de werkelijke kosten verrekend met de betaalde voorschotten. U krijgt dan geld terug of u moet geld bijbetalen. De servicekosten kunnen bestaan uit:

  • Energiekosten algemene ruimte
  • Schoonmaakkosten algemene ruimte
  • Onderhoud tuin
  • Huismeester
  • Alarmering 
  • Zonneschermen
  • Glazenwasser
  • Administratiekosten

De samenstelling en hoogte van de servicekosten verschilt per complex.

Woningaanpassing Wmo Toon antwoord Verberg antwoord

Heeft u beperkingen waardoor u zich moeilijk kunt verplaatsen in uw woning? De Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) biedt diverse mogelijkheden om uw woning aan te passen. U kunt een aanvraag indienen bij het Wmo-loket van de gemeente Capelle aan den IJssel. Wij willen dat iedereen zo lang mogelijk zelfstandig kan blijven wonen. Daarvoor werken wij graag samen met uw gemeente. Als de gemeente u een Wmo-voorziening toekent, dan kan de gemeente ook regelen dat die voorziening wordt aangebracht. De gemeente voert de aanpassing pas uit nadat wij toestemming hebben gegeven. Als uw huurperiode eindigt, moet u – vóór oplevering van de woning – alle aanpassingen hebben verwijderd.

Opzegging huur Toon antwoord Verberg antwoord

Als u de huur van uw woning wilt opzeggen, dan is de opzegtermijn één kalendermaand. U zegt op met een aangetekende brief. Het huuropzeggingsformulier kunt u afhalen bij de receptie. U kan uw opzeggingsformulier aan uw woonconsulent geven of sturen naar:

Woon-zorgcentrum De Vijverhof 
Reigerlaan 251
2903 LJ Capelle aan den IJssel

T.a.v. de woonconsulent

Na opzegging van de huur ontvangt u van de woonconsulent een bevestiging en informatie over de oplevering van de woning bij het einde van de huur. 

Als de nieuwe huurder de veranderingen wil overnemen, vraagt u hiervoor samen toestemming aan de woonconsulent. U gebruikt hiervoor een Overnameformulier. U kunt dat ophalen bij de woonconsulent.

Bezichtiging door kandidaat-huurders

Als u de woning verlaat, willen wij die graag zo snel mogelijk weer verhuren. Het kan zijn dat belangstellenden uw woning willen bezichtigen terwijl u er nog woont. Wij vragen daarvoor uw medewerking. Als er een bezichtiging is, stellen we u van tevoren op de hoogte.

Sleutels inleveren

Uiterlijk op de laatste dag van de huurovereenkomst overhandigt u alle sleutels van de woning (ook van berging, fietsenhok, garage, etc.) aan de woonconsulent. U mag geen sleutels afgeven aan anderen, zoals de buren of de nieuwe huurder. Als u niet alle sleutels inlevert en wij sloten moeten vervangen, brengen we de kosten hiervan bij u in rekening.

Eindafrekening

Als wij rond de oplevering kosten hebben gemaakt die volgens de overeenkomst voor de huurder zijn, dan ontvangt u hiervan een eindafrekening.

Financiële en administratieve afwikkeling

Heeft u ons gemachtigd om de maandelijkse huur automatisch te incasseren? Dan stoppen wij de automatische incasso na de huurbeëindigingsdatum. U hoeft zelf geen actie te ondernemen.

Opzeggen gas, elektra en water

U zegt zelf de leveringen op bij de nutsbedrijven (gas, water, elektriciteit).

Huurachterstand Toon antwoord Verberg antwoord

Kunt u de huur niet op tijd betalen? Neem dan tijdig contact met ons op. We zoeken dan samen met u naar een oplossing. Hiermee voorkomt u dat wij onze gerechtsdeurwaarder moeten inschakelen. Bel of e-mail dus direct met de woonconsulent.

Bezwaar huurverhoging Toon antwoord Verberg antwoord

Let op, onderstaande geldt alleen voor de woningen in de sociale huursector.

Als u het niet eens bent met de verhoging

Als u het niet eens bent met het voorstel tot huurverhoging, kunt u tot de ingangsdatum van de huurverhoging een bezwaarschrift naar ons toesturen. Maak hiervoor gebruik van het bezwaarschrift op www.huurcommissie.nl. Als wij het niet eens zijn met uw bezwaar, zullen wij de Huurcommissie vragen om te beoordelen of ons voorstel tot huurverhoging redelijk is.

Als de woning achterstallig onderhoud heeft

U kunt geen bezwaar maken tegen het voorstel tot huurverhoging op grond van achterstallig onderhoud. Wel kun u de Huurcommissie vragen de huurprijs tijdelijk te verlagen vanwege onderhoudsgebreken met het formulier op www.huurcommissie .nl. Kijk voor meer informatie op www.huurcommissie.nl of neem contact op met Informatie Rijksoverheid via telefoonnummer 1400 (bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur).

Er konden geen resultaten gevonden worden.