De Vijverhof
Voor algemene informatie en technische klachten kunt u de receptie bereiken op 010-4503755.
Voor vragen over wonen, ideeën en klachten kunt u doorvragen naar de woonconsulent.
Voor vragen over activiteiten en welzijn kunt u doorvragen naar de teamleider Welzijn.
Voor vragen over Thuiszorg kunt u doorvragen naar de teamleider Thuiszorg.
Voor vragen over Tafeltje Dekje kunt u doorvragen naar de medewerkers van Tafeltje Dekje.
Voor vragen over huishouding via de Wmo kunt u doorvragen naar de teamleider Thuiszorg.
Aanpassingen in de woning (Wmo)
Heeft u beperkingen waardoor u zich moeilijk kunt verplaatsen in uw woning? De Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) biedt diverse mogelijkheden om uw woning aan te passen. U kunt een aanvraag indienen bij het Wmo-loket van de gemeente Capelle aan den IJssel. Als de gemeente u een Wmo-voorziening toekent, dan kan de gemeente ook regelen dat die voorziening wordt aangebracht. De gemeente voert de aanpassing pas uit nadat wij toestemming hebben gegeven. Als uw huurperiode eindigt, moet u – vóór oplevering van de woning – alle aanpassingen hebben verwijderd. Voor overige aanpassingen in de woning moet u overigens ook altijd schriftelijke toestemming hebben van de Vijverhof.
Activiteiten
Klik hier om naar de nieuwsbrieven op de website van HSB de Vijverhof te gaan. Hierin staat het programma. Voor meer vragen over activiteiten en welzijn kunt u de receptie bellen en vervolgens doorvragen naar de teamleider Welzijn.
Afval en Grof vuil
Afval en Grof vuil (gewijzigd per 01-01-2018)
Het is verboden om grof vuil bij de vuilcontainers plaatsen.
Grofvuil dient te worden aangemeld via internet www.irado.nl of telefoon 010-2621000.
Eenmaal aangemeld mag het voor de Tuinfluiter, Roodborst, Vijverhof en Groenling bij onze perscontainer worden geplaatst. Niet bij de Roodborst i.v.m. Hospice.
Dit moet wel gemeld worden bij het maken van de grofvuil afspraak.
Locatie: Perscontainer binnenterrein Vijverhof ingang Steenloperstraat.
Voor de Merel, Nachtegaal en Lijster etc. blijft de ophaallocatie ongewijzigd.
Afval dient u in de vuilcontainers te plaatsen. Dit geldt voor iedereen in elk complex.
De afvalcontainers worden elke maandag en donderdag buiten gezet en door de gemeente geleegd. De oudpapiercontainers worden elke dinsdag (complex Groenling) en elke donderdag (alle complexen) buiten gezet en door de gemeente geleegd.
Elke donderdag glascontainers buiten gezet en door de gemeente geleegd.
Voor het parkeerterrein van de Tuinfluiter, Groenling, Roodborst en Steenloper staan ondergrondse containers voor glas en papier. PMD (plastic, blik etc) mag niet meer aan de latarenpalen worden gehangen! Dit mag gewoon in de restafval container.
Bewonerscommissie
Heeft u een vraag voor de bewonerscommissie? Een idee waardoor het wonen bij De Vijverhof nog prettiger wordt? Of een probleem waarvoor u een oplossing zoekt? De bewonerscommissie helpt u graag!
Energieleveranciers
Water: Evides (www.evides.nl of bel 0900 0787). Energie: Vrije keuze (bijv. Eneco of Essent). Tv/Radio/Internet: Vrije keuze (bijv. KPN of Ziggo).
Fietsen
Heeft u een fiets? Dan kunt u een fietslabel opvragen bij de receptie. Vervolgens kunt u het fietslabel onder uw zadel aanbrengen en kunt u de fiets in de algemene fietsenstallingen plaatsen. Alle fietsen die niet gelabeld zijn, zullen wij aanmerken als “fietswrak”. Deze slaan wij tijdelijk apart op en zullen op een later tijdstip definitief worden afgevoerd.
Mededelingenborden
U vindt informatie op de mededelingenborden (maar ook op www.wonenindevijverhof.nl). U mag niet zomaar informatie van deze borden afhalen of op deze borden ophangen.
Het ophangen van aankondigingen en/of reclame op onze mededelingenborden en andere plaatsen in alle complexen zonder toestemming van de Vijverhof wordt niet gewaardeerd.
Parkeren
Heeft u een auto? Dan kunt u mogelijkheden voor parkeren bespreken met de huismeester.
Veiligheid
Kijk eerst wie er voor de deur staat. Doe NOOIT zomaar open en geef nooit uw bankpas en/of pincode af. Vraag wie de persoon is en wat deze komt doen en vraag eventueel om legitimatie. Ga niet in op “zielige” praatjes! Als u het niet vertrouwt, bel ons en/of de politie.
Vragen inzake Technische zaken/storingen (buiten kantooruren)
Als huurder kunt u technische problemen – zoals lekkende kranen of een verstopte afvoer – gewoon bij de receptie van De Vijverhof melden. U kunt de receptie ook telefonisch bereiken op 010-4503755. “Buiten kantoortijd” (bij storing aan een installatie, lift of een bouwkundig mankement) kunt u ook De Vijverhof telefonisch bereiken op 010-4503755.
U krijgt dan een keuze menu te horen en kiest u voor het doorgeven van een storing altijd voor optie 2. U wordt dan doorgeschakeld naar firma “Bakker Arkel”. Storingen die tot de eerstvolgende werkdag kunnen wachten en toch bij Bakker Arkel worden gemeld, worden genoteerd en bij aanvang van de eerst volgende werkdag doorgegeven aan de Vijverhof waarna de technische dienst deze melding verder oppakt.
Vragen inzake overige ideeën en problemen
Voor sociaal georiënteerde problemen en voor alle andere vragen kunt u contact opnemen met woonconsulent Rémon Olsman. Hij is te bereiken via 06-13332801. Als u wilt, kunt u een persoonlijke afspraak met hem maken om uw vraag of probleem te bespreken. Ook houdt de woonconsulent maandelijks spreekuur in de ontmoetingsruimte van de Tuinfluiter en in de recreatieruimte van de Merel. Loop gerust even binnen met uw vraag of idee!
Woon-zorgcentrum HSB de Vijverhof
Klik hier om naar de website van HSB de Vijverhof te gaan.
www.alleszelf.nl
Voor welzijnsproducten en allerlei andere zaken regelt u het snel op www.alleszelf.nl!